Preview

Parodontologiya

Advanced search

The main problems and directions of personnel management in a dental clinic

https://doi.org/10.25636/PMP.1.2018.1.14

Abstract

The quality of medical care in general depends on the quality of the provision of nursing services. Currently, there is a pronounced shortage of nursing staff in healthcare and in dentistry in particular. This actualizes a problem of personnel management, which should be carried out taking into account the views of both the employees and the patients. The article provides data of self-assessment of knowledge level of nurses (which ranged from 3.3 points in the health economics to 4.6 points in nursing). 73% sisters work more than a bet. 30,6% of respondents were satisfied on their wages.  Almost one in six (13,0%) sister is planning to change their profession. The respondents believe that the main factor contributing to the quality of work is the rational organization of labor. They are not quite satisfied with the relationship with doctors. Patients highly appreciated the quality of care provided in the clinic, but 40% of them are unable to assess the attitude of nursing staff (apparently due to his non-participation in the treatment process that is not quite adequate to modern medical and organizational technologies). The article includes some proposes for improving personnel management in the organization.

About the Authors

Н. Петрова
ФГБОУ ВО «Первый Санкт-Петербургский государственный медицинский университет им. акад. И.П. Павлова» Минздрава РФ
Russian Federation


С. Погосян
ФГБОУ ВО «Первый Санкт-Петербургский государственный медицинский университет им. акад. И.П. Павлова» Минздрава РФ
Russian Federation


Б. Эпельман
ФГБОУ ВО «Первый Санкт-Петербургский государственный медицинский университет им. акад. И.П. Павлова» Минздрава РФ
Russian Federation


С. Шестакова
ФГБОУ ВО «Первый Санкт-Петербургский государственный медицинский университет им. акад. И.П. Павлова» Минздрава РФ
Russian Federation


References

1. Александрова О. Ю., Григорьев И. Ю., Аржанцева О. М. Оценка качества медицинской помощи в свете нового законодательства // Здравоохранение. 2012. №1. С. 64-71.

2. Алимский А. В., Немерюк В. А. Роль рыночных отношений в повышении качества оказанной населению стоматологической ортопедической помощи // Стоматология. 2015. Т. 94. №6-2. С.48.

3. Антонова И. Н., Ткаченко Т. Б., Эммануэль Ю. В., Хотин А. Л. Система менеджмента качества в стоматологии: особенности разработки внедрения и функционирования // Институт стоматологии. 2012. №3. С. 18-19.

4. Арьева Г. Т. Стоматологический статус, стоматологическое здоровье и качество жизни у пациентов пожилого и старческого возраста (Ч. 1) // Пародонтология. 2013. Т. 18. №2. С. 63-69.

5. Гветадзе Р. Ш., Бутова В. Г., Бычков В. И. Нормативно-правовая база, регламентирующая разработку критериев качества стоматологической помощи // Стоматология. 2016. Т. 95. №6-2. С. 121-122.

6. Данилов Е. О., Касумова М. К., Фадеев Р. А. Опыт создания корпоративной системы стандартизации в стоматологии // Институт стоматологии. 2013. №4 (61). С. 8-9.

7. Иорданишвили А. К., Лобейко В. В., Самсонов В. В., Черныш В. Ф., Солдатова Л. Н. Стоматологическое здоровье нации и пути его сохранения – вклад военных стоматологов в профилактику и лечение заболеваний зубов, пародонта и слизистой оболочки полости рта // Пародонтология. 2015. Т. 20. №1 (74). С. 78-80.

8. Карпова О. В. Организация внутреннего контроля качества стоматологической помощи // Вопросы экспертизы качества медицинской помощи. 2014. №9. С. 14-28.


Review

For citations:


 ,  ,  ,  . The main problems and directions of personnel management in a dental clinic. Parodontologiya. 2018;23(1):64-67. (In Russ.) https://doi.org/10.25636/PMP.1.2018.1.14

Views: 368


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1683-3759 (Print)
ISSN 1726-7269 (Online)